Różne oblicza książki

Udało się!
Pragnę poinformować, że zakończyliśmy projekt „Różne oblicza książki”.

W jego ramach, dzięki inicjatywie nauczycieli oraz zaangażowaniu uczniów naszej szkoły, zrealizowano następujące pomysły:

  • Godzina wychowawcza w klasie IIb – projekcja filmu animowanego „Fantastyczne Latające Książki Pana Morrisa Lessmore”. Dyskusja o filmie oraz o czytaniu w kontekście obejrzanego obrazu.
  • Godzina wychowawcza w klasie IVd – dyskusja na temat „Czy we współczesnym świecie można się obyć bez czytania? Czy jest moda na czytanie?”.
  • Godzina wychowawcza w klasie II a – dyskusja „Czy we współczesnym świecie można się obyć bez czytania? Czy jest moda na czytanie?”.
  • Język angielski - konkurs z nagrodami książkowymi dla laureatów wyłonionych spośród dwanaściorga uczniów – ochotników ze wszystkich poziomów klas pod hasłem: „Halloween Translation Contest” (tłumaczenie na język polski fragmentu prozy Agaty Christie). 
    (Kolejne edycje konkursu są przewidywane w następnych latach).
    • lekcja w klasie IIIc – praca na podstawie fragmentu książki Jojo Moyes „Me before you”.
    • w klasie IIIa i IIId – prezentacje uczniowskie poświęcone ulubionym książkom
    • w klasach Ic, IIId, IId oraz IVd – czytanie w oryginale fragmentów Książki o Harrym Potterze podczas odsłuchiwania audiobooka.
  • Chemia
    • w klasie IVb – uczniowie przygotowali ciekawe prezentacje multimedialne o historii, produkcji i wykorzystaniu papieru (w ramach pracy dodatkowej)
    • w klasie IIa – lekcja w oparciu o przygotowane przez uczniów prezentacje „Jak powstał papier”
  • Biologia (podstawa) w klasach I a, I b,I d, Ie i I f – realizacja tematów „Budowa i znaczenie sacharydów”: „Włókna celulozowe: właściwości i znaczenie”.
  • Edukacja dla Bezpieczeństwa w klasie Ic – lekcja w oparciu o prezentację multimedialną pod tytułem „Zagrożenia w bibliotece” przygotowaną przez uczennice.
  • Historia i Teraźniejszość we wszystkich klasach pierwszych – realizacja tematu „Książki z powielacza – drugi obieg literatury”.
  • Język niemiecki w klasie IId (rozszerzenie) – analiza na lekcji wiersza Ericha Frieda „Was es ist”.
  • Informatyka we wszystkich klasach pierwszych – projektowanie zakładki do książki w formie wycinanki dla dzieci. Praca uczniów na warstwach w programie GIMP.
  • Historia w klasie IVd – realizacja tematu „Prasa gadzinowa w okupowanej Polsce”.
  • Biblioteka - spotkanie z uczniami mieszkającymi w Internacie poświęcone zagadnieniom poszukiwania informacji w różnych źródłach oraz konieczności dodawania bibliografii do tworzonych w szkole prezentacji i referatów (Ustawa o Prawie Autorskim).


Dziękuję koleżankom i kolegom (B. Aleksandrowicz, I. Kochanowskiej, U. Partyce, G. Żurawskiej, E. Krajewskiej, M. Jasińskiej, B. Paliwodzie, K. Moszczyńskiej, M. Merskiej, I. Klimaszewskiej, J. Zalewskiej-Grochowskiej, K. Włodarczyk, A. Doliwie i B. Kilichowi) za twórczy wkład
w realizację projektu.


Anna Miłtakis

NA GÓRĘ